Ensimmäinen lähipäivä Tampereella

 Ensimmäinen lähipäivä koitti ja aiheena oli tuunaus. Mukaan piti haalia jotain vanhaa vaatetta tms. mistä tekee jotain uutta. Itselläni oli vanhoja farkkuja kertynyt kaappeihin, joten niistähän lähdettiin sitten jotain suunnittelemaan. Askartelija tarvitsee aina essua eli essun ompeluun!


Essun teossa en lähtenyt piirtelemään kaavoja vaan keskityin enemmänkin opettelemaan teollisuusompelukoneen toimintaa. En nimittäin ollut ikinä sellaista vielä käyttänyt ja ensimmäisenä pääsinkin opettelemaan paperille ompelua:



. Essusta tuli hyvä ja juuri tekijänsä näköinen. Laitan tähän nyt vaihekuvia essun valmistumisesta:


   

      

Essuun tuli koristeiksi yksityiskohtia toisista farkuista, kangasmaalilla sabluunan läpi painetut tähdet ja puuvillapitsi helmaan.










Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Joulumyyjäisissä

Tuunausta ja kierrättämistä

Verhoilun ihmeellinen maailma